Ketidaksetujuan Linda Jasmine terhadap Anak Menggunakan Media Sosial, Menilai Mereka Masih Belum Matang – Menyebabkan Ketakutan Terhadap Konten yang Mereka Mungkin Upload.

Shopee Sale


Pakar tarian dan koreografi, Linda Jasmine mendedahkan dia dan suami, Que Haidar masih belum bersedia untuk membenarkan dua anak mereka Tengku Ratu Haidar dan Tengku Cleopatra Haidar untuk mempunyai akaun media sosial mereka sendiri.

Anggap anak belum matang

Ketika ditemui , Linda atau nama sebenarnya Linda Jasmine Hashim Murad Mohamed Hashim berkata, sebagai seorang ibu dia masih merasakan dua anaknya itu masih belum matang untuk mempunyai akaun media sosial.

Tambah Linda, dia juga bimbang sekiranya Ratu dan Cleopatra berkongsi perkara yang tidak sepatutnya dikongsi untuk golongan seusia mereka di media sosial.

Anak sulung saya ada media sosial dia sendiri sebab dia sudah pun berusia 24 tahun.

Tetapi Ratu dan Cleopatra tak ada media sosial sebab saya dan Que takut dengan dunia sekarang ini.

Kami tak bagi izin adalah kerana kami risau kalau-kalau mereka muat naik sesuatu yang kami sendiri takut tengok.

Tambah pakar tarian berusia 51 tahun itu lagi, peredaran zaman yang berlaku memerlukan setiap ibu bapa untuk bertindak sewajarnya agar perkara negatif tidak berlaku.

Pendapat saya pula, zaman sekarang ini adalah zaman di mana generasi sekarang perlu dihadkan dengan semua perkara.

Ibarat macam apa pun diorang nak buat semua benda akan ada benda negatif.

Kalau dia buat perkara ‘A’ tak kena, dia buat perkara ‘B’ pun tak kena jadi saya agak risau mengenai perkara itu.

Linda berkongsi perkara tersebut ketika ditemui pada majlis pelancaran koleksi baju raya terbaharu Qierahman yang diadakan di Akarr Cafe, Solaris Dutamas, Kuala Lumpur pada Selasa.

Ketika ditanya adakah mereka garang dalam mendidik anak-anak, Linda menjelaskan bahawa dia dan Que hanya tegas dalam memastikan anak-anak mereka tidak terjerumus dengan perkara yang tidak bermoral.

Saya dan Que bukan garang, sebaliknya hanya tegas dalam mendidik memandangkan situasi era siber sekarang tidak macam kami dulu.

Macam Ratu ada juga dia ‘join’ menari dan masuk dalam Instagram rakannya dan pada saya aktiviti sebegitu tidak mengapa sebab tarian memang kesukaannya.

Bagi saya, kalau dia ada media sosial dan dia muat naik apa-apa yang okay di mata saya tetapi dikecam segelintir netizen, saya okay saja.

Tetapi kalau dia ada media sosial ditambah pula dengan usia dia yang masih muda, saya takut dia ‘post’ benda yang saya rasa tak okay.

Budak-budak kan? Kadang-kadang kita tak tahu apa yang diorang buat.

Sekadar info, Linda dan Que mendirikan rumah tangga pada 14 Februari 2009 lalu dan hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Ratu dan Cleopatra.

MENARIK:  ‘Please Jangan Jumpa Ruhainies! Jauhkan Orang Toksik, Jaga Standard You’ – Netizen

Untuk rekod, Linda juga mempunyai seorang anak lelaki bernama Qalif Khan, 24, hasil daripada perkahwinan terdahulu.

The following two tabs change content below.

News Portal
News Portalhttps://worldbulletins.com
Latest trending news and shopping promotions

Similar Articles

ADVERTISEMENTShopee Sale
Exclusive
Home Living Promotions

Most Popular