‘Saya Pernah Kena Sindir, Artis Tua Main TikTok Sebab Dah Tak Ada ‘Job’ Sekarang’ – AR Badul

Shopee Sale


Pengarah dan pelakon veteran, AR Badul menyifatkan pembabitannya yang aktif di TikTok bukan kerana menagih simpati disebabkan tiada ‘job’ (kerja), namun sekadar mahu melayan peminat-peminatnya.

Pernah kena sindir

Menurut AR Badul, dia tidak sangka mempunyai 95,000 pengikut di TikTok. Ujar Badul, dia mula aktif bermain TikTok sejak tahun lalu selepas viral berita mendakwa dirinya sudah meninggal dunia.

Ketika itu, ada seorang rakan artis mengajak bermain TikTok dan saya cuba. Tidak sangka, video yang biasa saja tapi ditonton kira-kira 40,000 orang. Dari situ, saya pun buka akaun TikTok sendiri.

Kemudian, saya buat video yang tidak menceritakan langsung mengenai berita palsu kematian itu dan dapat lebih 200,000 tontonan. Sejak itu, saya selalu buat video TikTok sehinggalah akhirnya akaun itu disekat.

Tambah Badul, dia membuka akaun kedua selepas itu dan kembali melayan peminat seperti biasa.

Saya pernah disindir, artis tua main TikTok sebab dah tak ada ‘job’ (kerja). Tapi, mereka silap kerana saya di TikTok itu untuk melayan peminat-peminat saya yang kebanyakan mereka berumur 40 tahun dan ke atas.

Terus-terang, saya tidak cari (pengikut) yang muda-muda ini. Peminat saya adalah mereka yang tengok wayang saya dari kecil, tengok filem saya sampai ke tua dan kalau kerja askar itu, dah pencenlah.

Berbicara lebih lanjut, Badul memberitahu dia tidak lupa untuk berkongsi rezeki dengan golongan memerlukan menerusi ‘gift’ (hadiah) diterima daripada pengguna media sosial lain sebagai sedekah.

Kalau ada dapat ‘gift’, tak semua saya ambil. Contoh, jika dapat ‘gift’ RM1, saya bahagikan tujuh peratus saya ambil dan tiga peratus lagi disedekahkan kepada mereka memerlukan. Saya pun tidak paksa orang untuk bagi ‘gift’.

Apapun, saya bersyukur pada usia yang dah nak hujung-hujung ini, saya dapat kumpulkan kira-kira 95,0000 pengikut di akaun TikTok. Ia pastinya bukan jumlah yang mudah dikumpul oleh artis veteran seperti saya, tapi dapat dilakukan.

MENARIK:  ‘Sebelum Ini Nasir Wahab, Ibnor Riza, Rohana Jalil & Sekarang Jaafar Onn’ – Azizul Khamis Sebak Satu Persatu Kawan Baik ‘Pergi’

The following two tabs change content below.

News Portal
News Portalhttps://worldbulletins.com
Latest trending news and shopping promotions

Similar Articles

ADVERTISEMENTShopee Sale
Exclusive
Home Living Promotions

Most Popular