Uyaina Arshad Menyemai Kenangan ‘Maternity Shoot’ Anak Pertama, Mencari Idea untuk ‘Maternity Shoot’ Anak Kedua

Shopee Sale


Baru-baru ini, pelakon dan pengacara jelita, Uyaina Arshad mengimbau semula kenangan ketika dia melakukan ‘maternity shoot’ anak sulungnya, Raja Urhan.

Konsep yang ringkas

Menerusi hantaran di TikTok, Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad memuat naik beberapa keping gambarnya bersama suami, Raja Syahiran ketika melakukan ‘maternity shoot’.

Uyaina mendedahkan bahawa konsep penggambaran tersebut sangatlah ringkas di mana dia hanya menggunakan cermin bulat sebagai ‘props’.

Malah, pakaiannya juga dipilih sendiri mengikut tema dan kesesuaian lokasi penggambaran.

Penggambaran ini konsep dia ringkas saja dekat pantai. Alat peraga dia cuma cermin bulat ini saja.

Pakaian pun saya gaya sendiri saja. Saya rasa warna merah macam sesuai untuk penggambaran dan akan menyerlah sebab langit dan pantai biru lembut.

Selepas itu, saya gabungkan dengan ‘flower crown’ warna merah juga, jadi dia monochrome.

Menurut Uyaina, perjalanan kehamilan anak sulung serta anak keduanya ini sangat berbeza.

Pelakon yang berusia 31 tahun itu memberitahu ketika sedang mengandungkan Urhan, dia dan suami sangat teruja untuk menjadi ibu bapa, malah sehingga kini masih dengan perasaan sama.

Saya sangat berbesar hati untuk mengalami perjalanan kehamilan yang indah ini sekali lagi sebab hamil anak pertama dan kedua sangat lain.

Masa ini saya tengah mengandung tujuh bulan. Urhan masih lagi dalam perut.  cepat sangat masa berlalu.

Bila ingat ‘maternity shoot’ ini, rasa emosi sikit. Masa ini, kami berdua sangat teruja untuk jadi ibu bapa. Kami rasa sangat diberkati.

Alhamdulillah, sekarang saya mengandung anak kedua, keterujaan itu masih sama.

Kenangan akan datang

Uyaina berkata, dia melakukan ‘maternity shoot’ untuk dijadikan kenangan pada masa akan datang dan ingin mengingati kembali momen ketika mengandung.

Pelakon drama ‘Curi-Curi Cinta’ itu juga mendedahkan bahawa gambar tersebut ditangkap oleh pengurus peribadinya yang sangat berbakat.

Sebab itu saya nak buat ‘maternity shoot’ untuk mengimbau kenangan pahit manis semasa mengandungkan anak dalam kandungan. Kekejangan, mual di pagi hari, menangis tanpa sebab, tendangan.

Pengurus saya adalah jurukamera untuk penggambaran ini dan dia juga kreatif direktor. Jadi, kalau gambar cantik, angle semua itu semua sebab kemahiran dia. Siap ada orang tempat untuk penggambaran sebelum bersalin sama macam ini juga.

Untuk make up pula, saya memang upah jurusolek sebab saya nak gambar semua cantik.

Nanti bila dah tua, anak semua dah besar, gambar ini lah yang akan menemani saya. Saya nak cipta kenangan sebanyak mungkin dengan orang yang saya sayang.

Dalam pada itu, ibu kepada seorang cahaya mata itu memberitahu bahawa dia ingin melakukan ‘maternity shoot’ untuk anak keduanya dan dia juga meminta cadangan daripada pengikutnya tentang konsep apa yang perlu dilakukannya.

Alhamdulillah, kenangan terindah yang akan dibawa hingga ke akhir waktu. Sekarang, nak rancang untuk anak kedua punya penggambaran pula. Ada cadangan menarik tak?

MENARIK:  Hidayah Mendorong Netizen untuk 'Mendukung' Filem Terakhir Arwah Abam

The following two tabs change content below.

News Portal
News Portalhttps://worldbulletins.com
Latest trending news and shopping promotions

Similar Articles

ADVERTISEMENTShopee Sale
Exclusive
Home Living Promotions

Most Popular