Wanita Hebat Berjaya di Bidang Pekerjaan Seperti Lelaki, Watsons Berkongsi Kisah Inspirasi

Shopee Sale


Tarikh 8 Mac pada setiap tahun adalah tarikh istimewa bagi meraikan wanita-wanita seluruh dunia. Mana taknya, tarikh tersebut merupakan Hari Wanita Sedunia. Hari yang sangat bermakna buat para wanita.

Pada Hari Wanita Sedunia, kita diseru untuk menghormati pencapaian serta mempromosikan kesaksamaan jantina dan hak wanita agar dunia lebih adil dan mampan. Wanita hari ni harus cuba mencabar stereotaip dan berjaya dalam bidang yang secara tradisinya didominasi oleh lelaki.

Oleh itu, istimewa buat para wanita, Watsons nak kongsikan inspirasi daripada wanita yang hebat sempena Hari Wanita Sedunia ni!

Bertemakan “Our Time Is Now“, Watsons kongsikan inspirasi daripada wanita yang luar biasa!

Para wanita semua, kalau korang tengok video oleh Watsons yang kami kongsikan ni, pastinya korang akan bangga gila. Ingat lelaki je boleh dapat kerjaya macam tu? Wanita pun boleh tau.

Sempena Hari Wanita Sedunia, jom kita kenali wanita-wanita yang luar biasa ni. Semestinya memberi inspirasi buat para wanita di luar sana!

Normalia Sidek

Sesetengah wanita takut masuk ke bidang yang didominasi oleh lelaki kerana risau tiada kerja untuknya. Wanita sebenarnya sangat dialu-alukan untuk sertai bidang sebegini.

– Normalia Sidek –

Mesra dengan panggilan Maya, beliau jadikan hobinya sebagai kerjaya sehingga menjadi seorang juruteknik akses tali. Maya adalah profesional yang pakar dalam mengakses kawasan yang sukar dicapai dengan menggunakan tali dan teknik memanjat.

Paling mengagumkan, Maya berjaya mendaki Menara Berkembar Petronas. Sekarang Maya telah menetapkan sasarannya untuk mendaki Burj Khalifa di Dubai. Tabik spring!

Leona Chin

Wanita di luar sana harus jadi lebih luar biasa. Kena buat apa yang mereka suka. Selalu yakin diri sendiri boleh lakukan bidang yang didominasi oleh lelaki.

– Leona Chin –

Tak ramai wanita menyertai motorsport, tapi ia tak mematahkan semangat Leona Chin untuk mencabar dirinya. Berminat dengan kereta sejak umur 18 tahun, kini beliau berjaya menjadi seorang atlet sukan permotoran profesional dan pelumba kereta.

Selain bertanding di peringkat antarabangsa dan di Malaysia, Leona juga mengambil bahagian dalam pelbagai siri perlumbaan, termasuk kejohanan kereta jelajah dan perlumbaan ketahanan. Hebatnya!

Punitha Chokalingam

Walaupun kita tahu bidang tu didominasi oleh lelaki, kita wanita jangan takut untuk mencuba. Cuba je sertai dan buat yang terbaik.

– Punita Chokalingam –

Siapa kata juruterbang hanya untuk lelaki? Korang boleh ambil contoh Punita Chokalingam, seorang wanita yang menjadi juruterbang komersial. Beliau dapat inspirasi daripada ayahnya yang bekerja di Lapangan Terbang Subang.

MENARIK:  Menu Berpantang Zahirah Macwilson Jadi Tumpuan, Dah Macam Hotel 5 Bintang! – ‘Kami Makan Ikan Kering Bakar Je’

Kini Punita sedang berusaha untuk menjadi seorang kapten. Beliau berharap dapat beri inspirasi kepada lebih ramai wanita untuk menyertai bidang yang masih kurang diwakili oleh wanita ni. Pasti berjaya la!

Betul-betul beri inspirasi la mereka ni. Korang yang wanita pun mesti teringin cuba buat apa yang mereka buat kan? Ladies semua, jangan takut untuk cabar diri. Korang sebenarnya boleh jadi superwoman!

Watsons tawar promosi produk kesihatan dan kecantikan secara online!

Berita menarik daripada Watsons! Ada promosi produk kesihatan dan kecantikan di Watsons bermula 8 Mac hingga 10 Mac 2024 secara online. Korang boleh nikmati diskaun sehingga 50% wei!

Ada peluang memenangi Kasut Skechers GOwalk 7 bernilai sehingga RM479!

Watsons bukan setakat ada promosi diskaun, korang juga berpeluang memenangi Kasut Skechers GOwalk 7 bernilai sehingga RM479 dengan membuat pembelian min RM80 untuk jenama produk yang terpilih. Syoknya kalau dapat Kasut Sketchers tu!

Watsons bekerjasama dengan L’Oréal untuk beri sumbangan kepada pelajar

Nak buat amal bersama Watsons? Buat pengetahuan korang, Watsons telah bekerjasama dengan L’Oréal untuk menyediakan dana pendidikan bagi membantu pelajar mencapai impian menjadi ahli farmasi.

Korang juga boleh sertai kempen amal ni dengan mudah. Boleh menyumbang dengan membeli produk L’Oréal terpilih pada harga RM5 di kedai Watsons terpilih bermula 18 Mac 2024. Semua dana yang dikumpul akan digunakan untuk membantu ramai pelajar.

*promosi hanya terpakai untuk kedai terpilih

Jom raikan kesaksamaan jantina dan hak wanita sempena Hari Wanita Sedunia bersama Watsons pada bulan Mac ni. Selamat Hari Wanita Sedunia!

The following two tabs change content below.

News Portal
News Portalhttps://worldbulletins.com
Latest trending news and shopping promotions

Similar Articles

ADVERTISEMENTShopee Sale
Exclusive
Home Living Promotions

Most Popular